Інтегроване заняття для старшої групи


Солов’їна, калинова,
Хай усіх єднає мова!

Ведуча: Доброго дня, любі діти!
Сьогодні в нашому садочку свято. Діти, всі ми – щирі українці, так?
А чим ми відрізняємось від французів, від англійців? Тим, що у нас є своя держава, як вона називається? Правильно, Україна.
А ще у нас є державні символи: свій прапор, герб, своя головна пісня країни, як вона називається? Правильно, гімн.
Головне місто України, столиця – (діти підказують) Київ.
А ще, діти, в нас є неповторна наша українська мова. А мови слова ми записуємо….(діти підказують) правильно, буквами, літерами.
Зараз навіть малюк знає, що таке літери. Але так було не завжди…
Сьогодні ми повернемося у ті далекі часи, коли люди спілкувалися лише усно, коли вперше допитливий людський розум створив букви і знайшов спосіб записати ними слова. А хто нам допоможе? Зустрічайте, королева Граматика!
Граматика: Доброго дня, діти! Я – Королева Граматика. І прийшла я до вас на свято, щоб розповісти цікаву історію. Але спершу скажіть: а навіщо потрібні букви? Правильно, щоб складати їх у слова і записувати мову. Молодці. 
А ви знаєте,  де і як люди почали записувати буквами слова, складаючи їх у речення?
Ось, сідайте ладком та слухайте уважно.
Це було дуже давно… Люди спілкувалися за допомогою жестів, а жили вони невеликими племенами. Та минав час, люди ходили на полювання зустрічали інші племена, зустрічалися і ворожі, тож люди вигадали малюнки-схеми на камені чи дереві і швидко передавали один одному попереджаючи про небезпеку. Скажімо, поруч намальовані маленький ведмідь, стрілка та три палички. Це означало: до того місця, де мешкають ведмеді, треба йти три дні. (Показує плакат з наскельним малюнком).
Далі малюнок замінили знаками. Наприклад, хвиляста лінія означала «вода», а квадратик — «камінь». Такі знаки називалися ієрогліфами.
Хочете спробувати скласти з ієрогліфів повідомлення для друзів?
Проводиться гра «Повідомлення»
Із значків: хвиляста ліні (вода), палички (кількість днів), стрілочки (йди, пересуватись), квадрат (камінь), трикутник (ліс) скласти повідомлення для друзів:
1) до того місця, де є вода, потрібно йти три дні;
3) від каменя іди два дні і дійдеш до лісу.
Граматика: Вам напевно цікаво знати, як же виникли наші літери і алфавіт?
Понад тисячу років тому їх створив один розумний чоловік - вчений Кирило разом із своїм братом Мефодієм. Ось така історія виникнення нашого алфавіту (показ фото).
Ведуча: Дуже дякуємо тобі, королево Граматико, за цікаву розповідь. Наші діти підготували віршики, пісні на українській рідній мові, вивчили український народний танець. Ось, присядь, подивишся на наші виступи.
Королева Граматика: Дякую, любі діти, із задоволенням подивлюсь на ваші талати.
1.     Діти декламують вірші:
Всі народи мову мають,
Всі своїх пісень співають,
Бо хто має мову рідну,
Той багатий, а не бідний.
2.     Солов’їну, барвінкову,
Колосисту – на віки –
Українську рідну мову
В дар дали мені батьки.
3.     Берегти її, плекати
Буду всюди й повсякчас,
Бо ж єдина – так, як мати –
Мова в кожного із нас.
Ведуча: Діти, а скажіть будь ласка, як називається український веселий танок, який найбільше любили запорізькі козаки? Правильно, гопак.
Ой, заграйте ви, музики,
В хлопця нові черевики!
Танцювати він мастак
Український наш гопак!
Танець «Гопак».
Ведуча: Наші діти знають багато віршиків про нашу українську мову, послухайте.
1.Яка ж багата рідна мова!
Увесь чарівний світ у ній!
Вона барвиста і чудова,
 І нищити її не смій!
2.То ж мову вчи і прислухайся
До того, як вона звучить.
І розмовляти так старайся,
Щоб всім її хотілось вчить.
3.Вона ж у нас така багата,
Така чарівна, як весна!
І нею можна все сказати,
І найрідніша нам вона.
4.Вона, як зоря пурпурова,
Що сяє з небесних висот,
І там, де звучить рідна мова,
Живе український народ.
5.Ми – українці – велика родина,
Мова і пісня у нас солов’їна.
Квітне в садочках червона калина,
Рідна земля для нас всіх Україна.
Ведуча: Діти, як ви гадаєте, у тварин є своя мова? Так, є. Тож спробуємо привітатися мовою деяких тварин.
Вправа «Добрий день!»
-         Добрий день, котики-муркотики! (діти відповідають: м’яв)
-         Добрий день, собачки! (Гав-гав!)
-         Добрий день, мишки-норушки! (пі-пі-пі!)
-         Добрий день, жабки! (ква-ква-ква!)
-         Добрий день, півнику-братику! (ку-ку-ріку!). Молодці!
Ведуча: У кожного своя мова. Ми можемо розмовляти різними мовами, але всі ми – українці! Живемо на Україні, рідну мову, вчимося грамотно нею розмовляти, а у школі ви навчитеся писати і читати українською мовою.
Ведуча: Мова - краса спілкування,
Мова - як сонце ясне,
Мова - то предків надбання.
Мова - багатство моє.
Наші запорізькі козаки дуже шанували і любили українську мову. А ми, їх внуки і правнуки, теж будемо так робити. Бо ж ми з вами козацького роду, так чи ні? (діти відповідають: так!).
Ведуча: Але яке ж свято без веселого танцю? Стаємо швидше в коло, заводьте хоровод!

Загальний хоровод «Колесо стрічкове».

Немає коментарів: